خرید گوشی بدون کارتن
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
خرید گوشی بدون کارتن
نوشته شده در سه شنبه 2 اسفند 1401
بازدید : 96
نویسنده : رایا هستم

خرید گوشی بدون کارتون

معمولا خرید گوشی بدون کارتن توصیه نمی شود چراکه ممکن است شما مال سرقتی را خریداری کرده باشید که می تواند مسبب بروز مشکلاتی برای شما شود، از ههمین رو باید از خرید گوشی بدون کارتن پرهیز کرد.
مشکلات خرید گوشی بدون کارتن
سرقتی بودن گوشی:
شایع ترین مشکل در میان خریداران گوشی های بدون کارتن ، سرقتی بودن آن است، بنابراین در صورتی که خریدار در زمان خرید گوشی بدون کارتن، از سرقتی بودن آن آگاه باشد، می توان او را به خرید کالاهای مسروقه محکوم کرد.
مشکل در انتقال مالکیت:
مهمترین مشکل گوشی های بدون کارتن، سوء استفاده از شماره سریال گوشی (IMEI) است، چراکه فروشنده می تواند اگر دستگاه مالکی نداشته باشد، از سریال آن سوء استفاده کند و با آن گوشی دست به اعمال غیرقانونی بزند، بنابراین در صورت بروز هر گونه جرمی، شما مسئول اتفاق رخ داده هستید و می تواند عواقب ناخوشایندی برای شما به دنبال داشته باشد.
اکنون با توجه به مطالب گفته شده چنانچه قصد خرید گوشی بدون کارتن را دارید، حتما در زمان خرید از فروشنده بخواهید که از راه سامانه همتا انتقال مالکیت را انجام دهد و گوشی را به نام شما در سامانه همتا ثبت نماید تا از سرقتی نبودن گوشی خریداری شده مطمئن شوید و در آینده برای شما مشکلی به وجود نیاید.
همچنین حتما در زمان خرید گوشی از خریدار امضاء و اثر انگشت بگیرید تا در صورتی که گوشی سرقتی بود، بتوانید به عنوان مدرک علیه وی استفاده نمایید و نیز در صورتی که از این کار امتناع کرد، مبلغ معامله را به صورت کارت به کارت انجام دهید تا بتوان به عنوان مدرک داشته باشید، چراکه در مواردی مشاهد شده است، زمانی که فروشنده مبلغ معامله را به صورت نقدی دریافت نموده است، از خریدار شکایت می کند که گوشی وی را سرقت کرده است و مشکلاتی را برای او ایجاد می کند.
خرید گوشی بدون کارتن به‌ تنهایی جرم نیست، ولی در صورتی که مشخص شود که گوشی خریداری شده سرقتی بوده و یا مشکلاتی نظیر سوء استفاده شدن از شماره سریال گوشی وجود داشته باشد، می‌تواند برای خریدار مشکلاتی به وجود آورد. مثلا ممکن است خریدار محکوم به خرید مال مسروقه و یا دیگر جرایم گردد.
لازم به ذکر است که همان گونه که ذکر شد، چنانچه گوشی خریداری شده سرقتی باشد، می توان بر اساس ماده ۶۶۲ قانون مجازات اسلامی فرد خریدار را به حبس از 6 ماه تا 3 سال محکوم کرد. البته خریدار می بایست از سرقتی بودن گوشی اطلاع داشته باشد و نسبت به سرقتی بودن آن بی اطلاع باشد و ادعا کند که اطلاعی نداشته است، قاضی با توجه به پایین بودن قیمت گوشی و نیز عدم وجود کارتن گوشی می تواند اطمینان یابد که آن شخص آگاهانه اقدام به خرید کرده است در نتیجه او را به خرید آگاهانه مال مسروقه محکوم می کند.
در صورتی که فروشنده گوشی فردی معتاد باشد که از ظاهرش معلوم باشد که گوشی متعلق به وی نیست و سرقتی است، می تواند از مصادیق خرید آگاهانه مال مسروقه قرار گیرد.




:: برچسب‌ها: خرید گوشی بدون کارتن , سرقتی بودن گوشی , گوشی سرقتی , خرید آگاهانه مال مسروقه ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: